Lautan Pemikiran

Berfikir Jalan Keimanan

Makan Tomyam Bawang

Posted by thinker on 31/03/2009

tom1

Jam menunjukkan angka 11.30 malam. Suasana restoran di kolej seakan-akan pada waktu siang. Penuh dengan pelanggan. Kebetulan ada sekumpulan pelajar cina yang sedang meraikan Hari Jadi temannya.

Nak makan apa?

“Bagi saya… Tomyam Ayam dan Teh O Ais”.

Abang?

“mm… Nasi Goreng Ikan Masin, Teh O Ais Limau”. Terima kasih.

(10 minit kemudian, hidangan telah sampai)

“Eh, ana order lain lah! Ana bukan order yang ni”.

“Betul lah akhi. Anta order Tomyam Ayam kan tadi?”

“Yelah, tapi ini bukan Tom Yam Ayam. Tapi, Tom Yam Bawang!”. Cuba tengok isinya, lagi banyak bawang daripada ayamnya. Ayamnya Cuma beberapa kerat je. Boleh dikira berbanding bawangnya. Belum serai dan daunnya yang penuh ni!, isshhhh!”

“Haha, no comment akhi, makan jelah, dah rezeki anta macam tu”

p/s: Andakah anda pernah mengalami situasi seperti di atas? atau seakan situasi di atas?

2 Responses to “Makan Tomyam Bawang”

  1. muhammadghazi said

    Salam

    Hehe, akhi… Ni kisah benar ni… Ana berada di tempat kejadian… =)

  2. thinker said

    w’salam akhi,

    sshhh….kita berdua je tahu psl ni, hehe. So, lain kali, kita kena merentas border lah kalau nk cari tempat makan. Cuba try tempat lain. Carik pengalaman lain plak. Manalah tau time order buger ayam nanti, dpt burger unta plak, haha…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: