Lautan Pemikiran

Berfikir Jalan Keimanan

Selera Artis Tentang Halal Haram

Posted by thinker on 26/04/2009

Melodi : Sejak balik dari Umrah, Datuk nampaknya sering memakai kerudung, dan Datuk kelihatan cantik dan anggun ketika memakai kerudung. Adakah ia akan menjadi satu trend yang baru bagi Datuk?

D. S.Nurhaliza : InsyaAllah. Cuma buat masa sekarang, saya belum bersedia lagi untuk memakainya secara tetap. Sebab, saya masih menceburi dalam bidang ni.

Penulis : Nak laksanakan hukum Allah tu, kena ikut selera kita ke Datuk? Ada bersedia dan tidak bersedia ek? Pastu, karier plak kena diutamakan berbanding hukum syarak? Ish, ish, ish…. Bukan Cinta Biasa beb!

Melodi : Apa pandangan Nabil, tentang isu Nabil memeluk Irma baru-bari ni, yang mencetuskan banyak pandangan, terutama peminat Nabil yang tidak suka dengan sikap Nabil tersebut?

Nabil : Terlebih dahulu saya meminta maaf kepada semua peminat, terhadap apa yang terjadi. Saya berjanji kepada peminat semua, bahawa saya tidak akan memeluk Irma di khalayak ramai lagi secara live.

Penulis : Wow, bagaimana dengan pelukan yang bukan di khalayak ramai dan tidak live Nabil Oi? Standard hang tu, standard Islam ka, atau standard dari peminat? Lu Fikir Lah Sendiri Nabil Oi!

Wallahu’alam

5 Responses to “Selera Artis Tentang Halal Haram”

  1. wani said

    ustaz pun tgk melodi???

  2. thinker said

    Iye, x salah kan? Itu kan rancangan umum. So, kekadang tgh rehat2 kat rumah, bukak tv and tgk gelagat dunia artis… mmm… menyedihkan!

  3. wani said

    eh…..memang x pun USTAZ!šŸ™‚..infact it was just a good criticize..unfortunately they wont read up it here and they wont realize that they r playing with “hukum tuhan”..

  4. thinker said

    yup, anda benar. Perkara spt ni, x plak difatwakan apa-apa oleh puak2 yg mengaku ulama’ sbg menyalahi hukum syara’. aduhai, dunia… dunia…

  5. kokoro said

    dh name pn artis wahai ustaz oiii…mmg la xbtul diorang tu..
    ustaz akil hayy pun buat lurus rambut(rebonding)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: