Lautan Pemikiran

Berfikir Jalan Keimanan

Pengkhianatan Pengiasa Kaum Muslim

Posted by thinker on 10/05/2009

hamid-karzaiPengkhianatan para penguasa Muslim semakin nyata terpampang di depan mata. Bahkan, mereka juga bekerjasama dengan penceroboh yang telah membunuh rakyatnya sendiri. Itulah yang telah diperlihatkan oleh Presiden Afghanistan Hamid Karzai dan Presiden Pakistan Asif Ali Zardari yang telah menjilat kaki pemimpin teroris saat ini, Barack Obama di Washington.

Tanpa rasa segan dan malu, kedua pemimpin yang negerinya tengah dijajah oleh Amerika itu bersatu hati dengan pimpinan para penjajah. Sungguh penguasa yang tidak punya wibawa dan harga diri.

Karzai dan Asif bukan hanya tidak mengerahkan pasukan tenteranya agar mengusir pasukan Amerika yang telah nyata membunuh kaum Muslim, malah apa yang terjadi ialah mereka membiarkan kaum Muslim dibunuh AS, sementara mereka pergi ke Washington untuk bertemu dengan penguasa sang teroris itu, Barack Obama.

Amerika Syarikat pada saat ini telah melakukan penjajahan dan pembunuhan secara beterusan ke atas warga Muslim atas nama kempen busuknya “Perang melawan teroris”. Mereka membunuh kaum Muslim dengan mengatas namakan perang melawan Al-Qaeda dan teroris (baca : perang melawan Islam). Padahal, secara realitinya, Amerikalah yang menjadi teroris sebenar. Tapi dunia buta!

Presiden AS Barack Obama mengatakan hubungannya dengan Afghanistan dan Pakistan adalah satu usaha dalam upaya mengalahkan al-Qaeda. Ungkapan ini tiada lain adalah mengatakan kepada kita bahawa Obama bersama penguasa Afghanistan dan Pakistan akan terus bekerjasama untuk membunuh kaum Muslim!

Obama tampil di depan para wartawan dengan diapit oleh presiden Afghanistan, Hamid Karzai, dan presiden Pakistan, Asif Ali Zardari, setelah ketiga pemimpin itu mengadakan pertemuan kehormat di Washington.

Amerika Melakukan Aksi Yang ganas Dan Biadab

Obama pada saat ini telah melakukan kempennya yang busuk. Dia mengatakan bahawa Amerika berada di pihak rakyat Pakistan dan Afghanistan dan memiliki strategi lengkap untuk kawasan itu, baik bersama orang awam ataupun militer. Pada kenyataannya, pasukan teroris Obama telah membunuh rakyat awam yang tidak berdosa, termasuklah anak-anak dan wanita.

Demikian pula untuk menutupi kebiadabannya itu, Menteri luar negeri, Hillary Clinton, hanya mengatakan, “sangat, sangat menyesalkan kematian puluhan warga sipil itu. Dia mengatakan AS akan berusaha sekuat tenaga untuk mencegah “kematian orang-orang tak bersalah”.

Amerika terus menerus melakukan tindakan brutalnya untuk menjajah negeri Muslim yang kuat dan strategi di kawasan Asia Selatan itu. Seperti yang Obama katakan, masih banyak tindak kekerasan yang terjadi, tetapi Amerika memiliki tekad abadi untuk mengalahkan al-Qaeda.

Sungguh, sekali lagi kejahatan Amerika bersama para penguasa yang telah menjadi kaki tangan AS diperlihatkan. Tetapi dunia masih juga buta! Jutaan warga Muslim telah syahid di Afghanistan dan Irak. Hari ini korban itu terus bertambah, termasuklah di Pakistan. AS melakukan penjajahan dan pembunuhan, tetapi para penguasa dan tentera kaum Muslim tidak melakukan pengusiran dan menolong saudara mereka. Malah apa yang terjadi adalah kerjasama dengan penjajah untuk membunuh saudaranya sendiri.

Demikianlah, sekali lagi derita umat ketika tidak ada payung yang melindungi mereka. Barat telah berhasil menghancurkan institusi kekuatan umat, yang pada akhirnya mereka bermaharajalela membunuh kaum Muslim dan mengaup segala sumber daya alamnya secara paksa. Namun perlu diingat, Khilafah Rasyidah akan segera kembali. Institusi inilah yang akan mengerahkan pasukan kaum Muslim di seantero dunia untuk membebaskan negeri-negeri Muslim dari cengkaman penjajah. Pada saat itulah, Islam akan meliputi dunia ini dari hujung Timur hingga hujung Barat. InsyaAllah!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: